fredag 12 augusti 2016

Moccamaster

När Fredrik fyllde år fick han en MoccaMaster kaffebryggare. Vi hade både hört från andra och sett tester att den skulle vara så fantastiskt bra så då blev det en sådan.

Den vi köpte kostade 1895 kr på Elgiganten.
Nu har vi testat den några månader och jag har några åsikter.

1. Hur kan något för nästan tvåtusen kronor vara så fult? Det är mest bara plastdetaljer och locket både över vattenbehållaren och hela kaffefilter grejen är svart plast. Plast, plast, plast - blä.
2. År 2016 borde det komma en kaffebryggare med en betydligt snyggare design i sin helhet. SMEG, jag efterlyser en fantastiskt snygg kaffebryggare från er i samma stil som vattenkokare och era brödrostar!!!
3. Varken locket till glasbehållaren eller locket till kaffefiltret sitter fast, vilket jag hade önskat.

Till det positiva:
1. Den är extremt snabb!
2. Kaffet blir gott

MEN
Jag har en annan favorit. I stugan har vi en OBH Nordica King of coffee
Den gör det godaste kaffet jag någonsin druckit, varje gång! Den verkar tyvärr inte finnas kvar att köpa längre, annars hade jag hellre rekommenderat er att köpa en sån!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar