måndag 6 april 2015

Ersättning på flaska

 
Lisa har ätit regelbundet ganska precist var tredje timme och så en gång under natten. Nu senaste veckan verkar hon dock gå igenom en tillväxtperiod eller liknande, för nu äter hon nätterna igenom. Även om jag inte känner det så, så tänkte jag att jag kanske har för lite mjölk till henne just nu så vi testade att ge BabySemp på flaska. Fredrik fick testa, så inte min närvaro skulle störa.
 
Vi hade inga större förhoppningar eftersom ingen av våra barn accepterat flaskan förrän efter ca 6 månaders ålder och Lisa ville inte vara sämre. Dessutom fick hon psykbryt x 1000 i samma veva och var totalt otröstlig i en evighet. Hur kunde vi vara så taskiga att vi försökte ge henne mat? I en flaska?! Nån måtta fick det vara tyckte hon och skrek hjärtskärande en längre stund innan jag tillslut fick henne att somna.
 
Och nattätandet har fortsatt...

 

4 kommentarer:

  1. Pust! jobbigt när det blir så.. för oss blev det ju en "våga-vägra-bröstet"period vid dryga 3 mån.. med följden av det blev lite mat ett tag. Goda råd som "låt barnet ligga vid bröstet ofta" är inte så lätt när det kära barnet blir hysteriskt. Tackar Gud för Medela Swing under den perioden ;-) Här funkade flaskan fint men jag ville ju helst inte bli utkonkurrerad av den..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade en Meddela pump med Vega men den sålde jag ju :)

      Radera
  2. De vet vad de vill de små.. Jobbigt! Hoppas hon slutar med massa nattamat inom kort!

    SvaraRadera