måndag 27 april 2015

Löpträning

Som jag längtat efter att få springa igen! Jag hade ställt in RunKeeper på 26 april sedan lång tid tillbaka och har räknat ner och längtat en längre tid.

Kikar ut genom fönstret på morgonen och möts av hagelstorm, inte det bästa av väder men inga undanflykter godtages! Dessutom har jag fått med mig Fredriks syster, det är första gången jag som jag inte springer själv.

Och det gick jättebra! Tempot kändes lugnt och lagom, och jobbigt var det på slutet men vi hade kommit överrens om att hur sakta vi än springer så ska vi ändå springa, och inte gå. 4.46 km blev det på 30 minuter så jag tycker det var riktigt bra jobbat av Isabell som i princip aldrig löptränat och jag som inte sprungit på ett år.

Bäckenbotten kändes jättebra, men däremot så upplevde jag magmusklerna som svaga trots att jag tränat coremuskelaturen men efter halva vägen ungefär så fick jag börja tänka på att inte "säcka ihop" och sjunka framåt, för det kändes som att jag inte hade muskler nog att hålla mig uppe. Får jobba på det! Och jag längtar redan tills nästa tur, som blir i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar