söndag 19 april 2015

Till Elis loft

 
Hantverkaren har varit en vecka och jobbat på Elis (och Vegas) loft i stugan. Det där är Elis sida, i andra ändan blir det Vegas, som ser precis likadant ut med spröjsade fönster. Han har gjort all "skitgöra" som satt papp och isolerat så nu är det bara det roliga kvar. Hoppas det blir klart till veckan! Det bästa är att jag inte behöver måla ett penseldrag, eftersom han använder färdiga vita panelskivor och vita lister. Stockarna i taket låter vi vara som de är, det är så charmigt! Trägolvet kommer jag nog dock måla grått.

Till det vita blir det teak a´la 50-60tal och mintgrönt.
Nya sängkläder med rutmönster:

En grå sänglampa i plåt har jag redan (60tal?) och en ny beställde jag på Ellos, bordslampan Edgar:

Byrån fick jag av mamma, sängbordet köpte jag på Blocket för 200 kr och sängavlarna gjorde morfar till sin syster på 60talet -sååå fina!
 
Nu står jag bara och stampar och väntar på att få inreda!
 

1 kommentar: