torsdag 30 april 2015

Projekt efter projekt

Ju tröttare jag är, desto mer tar jag på mig att göra, varför vet jag inte. Det började med att jag började måla vår ladugård, och en vägg är nu klar.
 
Sedan kom jag på att Vega ska få en egen sovhörna i en av våra skrubbar, så får Lisa ta Vegas rum (som ligger vägg i vägg med vårt sovrum) Det var tidigare ett skafferi till köket som numera är barnens stora lekrum, sedan hade jag den som linnegarderob så nu har jag gardiner och mattor och grejor undanstoppade i hela huset haha!

Det var inte ett så snabbt projekt som jag tänkt mig, men på några dagar var det klart! Det blev supermysigt!
Jag fick spackla, slipa och måla, sedan tapetserade jag en vägg med min favorittapet som jag hade lite kvar av. Så målade jag hyllor och byggde en specialsäng (den är sned nertill för att lämna större plats eftersom det är så litet i skrubben) Morfar satte in fönstret och jag målade det, sydde gardiner och en sängkappa och en rullgardin. Så detta har inte kostat en enda krona, för jag har bara tagit av saker vi redan hade hemma!

Jag fick en förfrågan att sy ett babyneste till en nyfödd tös och det tycker jag är så roligt! Tygerna hon valt var underbara, samma uggletyg som jag har till Lisas neste fast dessa gick i rosa och grå toner. Till det ett ljusrosa tyg med små vita stjärnor på, det blev superfint! Det är ju vändbart så hon får välja om hon vill ha ugglorna eller stjärnorna uppåt!



Och Elis sovloft i stugan är nästan klart, nu måste jag måla fönstret och golvet innan snickaren ska sätta de sista listerna och ventilerna!

Ja, och så har jag ju börjat löpträna varannan dag. Så kul!

2 kommentarer:

  1. Såg att inte hela mitt inlägg hade kommit med nöt du läste... men ja har börjat delamma igen sen igår då Emilia kunde få med på de, men bara ha bröstet 2 gånger per dag går hon med på.. så får köra på de till sommaren ;) men hade aldrig ont under de 2 dagarna, kändes bara väldigt överfulla haha.

    SvaraRadera
  2. Men nej, vilket mysigt kryp in! Ser ut som hämtat från Madicken :D

    Jag tror bara det var för mycket saliv som spökade. Killen har en stor salivproduktion för den lille kroppen, något som även F hade som barn. Han verkar ärva det mesta från honom haha

    SvaraRadera