onsdag 22 april 2015

Håll i hatten!

Jag började söka av internet på jakt efter sommarkläder till barnen. Det som är så tråkigt med somrarna här uppe är att det oftast är för kallt för kortärmat och är det riktigt varmt så har mina barn oftast inga kläder för då springer de runt nakenfis eller badar.
 
På grund av myggen brukar jag även försöka ha heltäckande kläder, så jag letar gärna efter supertunna långärmade sköna tröjor och byxor.
 
Men nu hade jag bestämt att lite nya t-shirts och shorts skulle det bli. Jag letade på KappAhl, Lindex, Hm och Ellos och hittade egentligen inget som jag ville ha. Roligare att gå och titta i butikerna med barnen, så de får välja själva. Men jag köpte en hel del annat, såklart massa saker som jag INTE tänkt att vi skulle ha. Men solhattar är ju aldrig fel?!
Båda dessa från HM
Med ett knak har Elis växt ur massor av sina kläder, så han behöver även nya jeans och kanske lite fler tröjor. Han är nu uppe i 116 på kläderna!
 
Båda barnen behöver även sommarskor eftersom inga passade längre, så ett kommande projekt blir att åka till stan och köpa nya. Jag skriver projekt eftersom det är precis vad det blir med tre små barn...

 

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är så svårt att planera kläder för maj/Juni.Men då får jag ju handla mer bebiskläder för olika vädersituationer så det gör ju kanske inte så mycket hehehehe.

    SvaraRadera