onsdag 15 april 2015

Husmorstips!

Jag fick ett tips redan när Elis var liten, som jag använt mig mycket av!
 
Om barnet är rött och irriterat i något veck som under halsen eller för all del i rumpan så pudra på potatismjöl!
 
Alla mina barn har odlat en imponerande dubbelhaka som är svår att rengöra under, och där det ofta kan hamna kräks som man missar att torka bort och det blir snabbt rött och kletigt. Potatismjölet suger upp det fuktiga och det röda försvinner jättesnabbt! Så fort mina barn varit röd och irriterad så använder jag det och det fungerar utmärkt.
 
Annars är favoriten hos mig för röda rumpor eller torra läppar och allt därimellan Bepanthen, bästa salvan!

1 kommentar:

  1. Sv: Det gör inget, är precis likadan :) 1 av 5 gånger ja läser så kommenterar jag.

    SvaraRadera