fredag 30 januari 2015

Ansiktsmålning

 
Eftersom jag inte tycker att det alltid är jätteskoj att leka med barnen så letar jag ständigt efter leksaker som även jag kan tycka är lite roligt (för hur kul är det med kurragömma när Elis gömmer sig i tvättkorgen varje gång - femtio gånger på raken?!) Dessvärre är mina barn superdåliga på att leka själv och jag kämpar varje dag med att få dem att leka själv om så bara för en liten stund.
 
Ansiktsmålning var i alla fall roligt för både barn och vuxna! Jag tyckte det var jätteroligt att måla dem efter att de tittat på bilder och bestämt vad de ville vara. Jag gjorde Vega till ett jättefint lejon som hon sedan bara smetade ut, så på bilden blev det en snabbvariant innan duschen. Elis var först en dödskalle och sedan en pirat, ja för fantasin fanns inga gränser.
 
Färgen är vattenbaserad och giftfri och den jag köpte heter Wild faces kit (märke Snazaroo) och jag beställde från ansiktsfarg.se. Den var både lätt att applicera och sedan tvätta bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar