fredag 9 januari 2015

Halleluja moment

Skönt att få på sig vanliga kläder igen!


I alla fall, i förrgår så sov Lisa i princip hela dagen och då blev natten såklart ganska vaken och stökig.
Men igår då var hon mera vaken efter hon ätit, och på kvällen var hon vaken väldigt länge med mig och Fredrik. Sedan åt hon bara en enda gång inatt! Hon ammade vid tio när vi la oss, och sedan sov hon fyra timmar, för att sedan vakna för morgonen igen vid 06.40! Vilken lyx!

Jag tycker att när man får barn så är det enda man kan räkna med att få lite sömn. Det är inget att eftersträva att jaga sovtimmarna för det blir lite sömn. Först när jag accepterade att det blir lite sömn, ja då blev livet lättare. Jag kan tycka att det är provocerande med föräldrar som tycker bebisen ska sova hela nätter nästan direkt, när det är väldigt få barn som faktiskt gör det. Först efter 6 månaders ålder behöver de rent fysiologiskt inte äta på natten och då kan man kanske försöka få dem att sova längre stunder. Allt de sover innan dess tycker jag man ska se som en underbar bonus!

Allt flyter på fint här på morgonen, idag åkte maken på jobb från morgonen och Lisa ammade som sagt strax innan sju, och då klev Elis upp. Sedan åt vi frukost och först efter det så vaknade Vega efter kl åtta! Nu blir det lite kaffe för mig. Trevlig fredag allihop!

2 kommentarer: