torsdag 15 januari 2015

Dagdrivare

Älskar mitt röda hår!
Det har varit rejält kallt här hela veckan, så jag bara såsar runt hemma med min jumpsuit i fleece, inte det snyggaste men ack så skönt! Jag har verkligen hållit mig hemma och knappt haft besök denna gång efter förlossningen. Man vill ju visa upp sin guldklimp men jag har inte så bråttom. Jag är hemma med barnen och mår gott bara, men jag vet inte vad vi gör hela dagarna egentligen...Äter, sover, skiter?
Och barnen har verkligen utvecklats på kort tid sedan Lisa föddes! Idag klädde Vega på sig byxor själv, och halva tröjan innan det blev lite krångligt för henne. Och varit utan blöja senaste dagarna utan större missöden (fast låt mig säga att jag är glad att vi har vår fula skinnsoffa kvar så länge barnen är små...)
 
Och Elis, vilken kille. Han hjälper mig med massor av saker, och kan så mycket mer än jag tidigare sett. Och nu ritar han dagarna i ända, underbara huvudfotingar och skriver sitt namn så felstavat och sött. Och idag kom han med denna teckning, ser ni vad det är?
 
(det är Fredriks traktor, med avgasröret rätt på huven och allt!)

2 kommentarer:

  1. Så tjusigt konstverk Elis skapat! Jag tänker också sådär inför besök. Vill såklart visa upp det fina vi skapat men vill inte ha för bråttom ut ur bubblan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar bli lite less och längta efter vuxet sällskap, men än har jag inte känt mig helt ensam. Får ju lite besök då och då :)

      Radera