tisdag 20 januari 2015

Vad äter ni mammor?

Det är inte ovanligt att man som nybliven mamma inte hinner äta frukost förrän långt efter lunch. För att undvika det så mixar jag till smoothie varje dag och ställer in i kylen, det är lätt att bara grabba tag i på morgonen och sätta mig och amma en skrikande bebis. Jag varierar innehållet med bär och frukt som hallon, blåbär och mango men annars tar jag kvarg, banan och mjölk.

Till lunch äter jag gärna gröt, och min favorit är Pauluns supergröt med blåbär hallon (finns fler goda varianter också) Om man inte vill ha sylt så brukar jag mosa en banan och ha på istället.

Förutom det brukar det dagligen bli ägg på smörgås, nötter eller vid besök en och annan kaka och tårtbit!

Vad äter ni som är snabbt och gott?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar