tisdag 13 januari 2015

Ninja Turtles

 
Elis födelsedag närmar sig och jag kan lova att det är en hel del tjat om vad han önskar sig. Han berättar för alla som han träffar att "Jag ska få...." men vi försöker säga att man kan önska sig och sedan får man se om man får det eller inte. Han vill hemskt gärna ha en Turtles-dress. Jag har sagt att de är ganska dyra så det kanske inte är någon som har råd att köpa den till honom.
 
Då tog han saken i egna händer och ringde min farmor. Elis frågar "Har du några pengar?" och hon svarar att jo, det har hon nog. "Bra, då kan du köpa en Turtles-dress till mig!" och så var han nöjd med det haha!
 
Det märks verkligen att Turtles är populärt just nu och att det precis varit jul, för nästan varje grej jag tänkt köpa är slut. Jag hittade en dress tillslut, men det ska finnas vapen i skumplast som var slut precis överallt.
 
Skridskor vill han ha och kommer få av min moster, andra saker som han gillar är Play doh, fingerfärg, uteleksaker som stjärtlapp och åkmadrass, och ett par skidglasögon behöver han till sin hjälm. Vad finns det mer som en fyra årig kille kan önska sig, har ni några förslag?

1 kommentar:

  1. Helly önskar sig mest prinsess-saker och frost- grejer.

    Jag har köpt lite saker till hennes nya skrivbord. En åkmadrass och en tingelingdräkt med vingar. Och lite kläder, såklart rosa gärna med glitter!

    SvaraRadera