torsdag 1 januari 2015

Första dagarna

Jag hade tänkt åka hem direkt om allt gick bra, men min kloka mor rådde mig att stanna en natt och vila på sjukhuset även om vi mådde bra. Det blir lite intensivt med två barn till hemma, och det är ju sant.
Lisa sov mest första dagen, jag väckte henne så hon fick suga på brösten. På dagen åkte Fredrik in med bilen på koll som det var meningen, och så kom han tillbaka med en lyxshake från Max till mig, som han vet att jag älskar! På kvällen åkte han hem, jag hälsade på mina kollegor på Prematuren och efter det kl 20 påbörjade Lisa projekt Äta. Hon sög konstant från kl 20 till 06, och då var hon ganska missnöjd så jag gav henne 20 ml BabySemp på snipa och så sov vi skönt i 2 timmar. Det är så konstigt också när man lever på adrenalin och hormoner, jag var trött men kunde inte sova, vill bara ligga och titta på min lilla prinsessa.
Efter läkarundersökningen där allt var bra så kom Fredrik och hämtade hem oss.
Nyår firade vi hemma med barnen och när de lagt sig frossade jag i mögelost och några klunkar Amarone! Fy sjutton så gott det var!
Inatt har Lisa ammat var tredje timme så vi har sovit och vaknade utvilade för att möta det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar