tisdag 27 januari 2015

Träningsplan

Vilken tur att jag köpte nya träningskläder innan graviditeten som jag kan plocka fram nu, för det gör mig extra motiverad att känna sig snygg när man tränar.
 
Träningsplanen ser ut som följande:

Direkt efter förlossningen började jag med appen MammaMage
 
4 veckor efter förlossningen (nu)
Gå på löpbandet 30 minuter varje kväll framför mitt favoritprogram Family guy eller Simpsons.

6 veckor efter förlossningen (9 feb)
Börja med träningsprogrammet jag fick av Olga Rönnberg efter jag fått Vega. Stärka framför allt bål och rygg men det finns övningar för hela kroppen.

4 månader efter förlossningen (start slutet av april)
Börja springa med RunKeeper Program Running4fatLoss som jag även började med efter Vega. Super-roligt program!
RunKeeper Elite kostar 389 kr att prenumerera på i 1 år. Väl värd pengarna om man älskar att springa.


4 juni 2015 Springa Vårruset i Östersund! 5 km ska springas under 30 minuter, gärna snabbare än 28 minuter som jag sprang efter jag fått Vega, då hade jag tränat mindre än 2 månader, det blir ungefär samma nu.

Juli 2015 Då ska jag ha gått ner till 50-52 kilo, min trivselvikt (5 kilo minus på 6 månader)

Till hjälp har jag även appen LifeSum där man kan lägga in allt man äter. Mycket smidigt att bara scanna in maten och det finns en hel del finesser, jag har den uppgraderade versionen som kostar pengar.

Bara det att jag behöver hjälp, om någon vet så kommentera gärna. Jag har ställt in den på att jag ska stå still i vikt eftersom jag inte vill banta när jag ammar, och så tänkte jag att jag kanske ammar bort några hekton då och då och på sikt går ner i vikt.
Hur många kalorier ska jag äta på en dag utan att påverka amningen negativt? Eftersom jag inte rör mig så mycket just nu uppskattar jag det till ca 2000 kcal/dag efter min längd (158) och vikt (57), och efter lite googlande så verkar amningen ta ca 500 kcal om dagen. Istället för att banta vill jag äta allt, men så lite som möjligt av godis och kakor.

Yay, nu KÖR VI!!!

2 kommentarer:

  1. Heja dej! Och visst blir det lättare med snygga träningskläder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag inbillar mig det i alla fall, fast byxorna sitter just nu i tightaste laget ;)

      Radera