torsdag 22 januari 2015

Första boken om mig

Jag älskar att skriva ner allt som har med barnen att göra, och det är tur för man glömmer så fort! Då är det både bra och roligt att gå tillbaka och titta i böckerna. Jag har "Första boken om mig" till alla tre barnen
Till Elis har jag även en bok till, Tummen, eftersom jag hade allt med Tummen till honom när han föddes.

Till Vega har jag också en helt vanlig bok (från H&M tror jag) där man kan skriva i tomma blad. Så på henne har jag verkligen skrivit mycket, men det är svårt att få en överblick eftersom det bara är löpande text.

Om man är med i Liberoklubben kan man även köpa en "Första bok" för sina poäng, den är faktiskt riktigt fin! Den är upplagd som en kalender där det bara är att skriva i små anteckningar på olika datum, och så finns klistermärken för "första leendet" "första steget" och så vidare. Utöver det så finns det vanliga med namn och släktträd, man kan fylla i hur tänderna kommer upp, första födelsedagen, klistra in bilder såklart osv, den är väldigt omfattande. Så jag har dubbel/trippeldokumenterat mina barn ganska bra kan man säga :)

2 kommentarer:

  1. Jag har också första boken om mig till båda barnen (och en som ligger och väntar på trean). Supernöjd! Gillar att den är lite lagom lång så man orkar fylla i hela.

    SvaraRadera