torsdag 29 januari 2015

En helt ny bebis

 
Nu kommer det leenden på löpande band! Inte helt lätt att koordinera alla muskler dock...!
 
Den här veckan har verkligen Lisa förändrats - till det bättre!
Varje natt har jag först pröva lägga henne i nestet för att sova men hon vägrar. Nu somnar hon inte heller bredvid mig när vi ligger och ammar på natten utan hon ska sova på mig. Och när jag gav efter och har låtit henne göra det, ja då sover hon som en stock! Hon äter sista målet mellan 20-22 och sedan sover hon på mig och har inte vaknat förrän vid halv fem! Inatt somnade hon om direkt och sov till halv nio!
Förutom det så är hon glad! Nu har hon bajsat rejält på morgonen och sedan är hon vaken med oss, sitter i Babysittern eller ligger på golvet, och såklart vill hon bli buren en hel del och visst gnäller hon ibland men inte alls som tidigare!
 
När hon sover på dagen i vagnen så lägger jag ner henne, lägger snutten mot ansiktet och bäddar om henne så somnar hon ganska snabbt av sig själv.
 
Jag kan ju konstatera att Lisa inte läst råden för att minska plötslig spädbarnsdöd alls, hon gör ju allt precis tvärtemot och det oroar mig. Jag hade gärna velat att hon sover själv i nestet, men det är väl bara att fortsätta försöka lägga henne där.
 
Dessvärre har Vega blivit sjuk och verkar ha urinvägsinfektion med feber så vi ska till doktorn idag. Dessutom har hon hosta och har flera gånger hostat Lisa rakt i ansiktet så jag hoppas verkligen inte att Lisa blir sjuk. Inatt hostade Vega så hon kräktes så Fredrik fick upp och duscha henne och byta i sängen mitt i natten. Energin är det inget fel på och hon rusar runt som vanligt på dagen.
 
 

1 kommentar:

  1. Joar vägrar också sitt nest. Och den första veckan ville han bara sova på mig. Nu har vi byggt ett eget nest i spjälsängen gjort utav filtar och där sover han nu om nätterna iaf.
    Hoppas Vega mår bättre!

    Jag hade nog svårt att föreställa mig hur pass omställningen faktiskt var. Förhoppningsvis känns det lättare när vi har hittat rutinerna bättre. Det som oroar mig mest är att vi varken har barnvagnsförråd och att vi bor längst upp i huset utan hiss.

    SvaraRadera